شناسه خبر : 103352
سه شنبه 14 شهريور 1402 , 20:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارسال پیام کاهشی به مصرف‌کنندگان

نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در بهار امسال ۴/۴ درصد کاهش یافت

فاش نیوز - طبق آخرین داده‌های مرکز آمار نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده ۴۲.۴ درصد بوده که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه فصل قبل ۴.۴ واحد درصد کاهش یافته است.

طبق آخرین داده‌های مرکز آمار نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده ۴۲ و چهار دهم درصد بوده که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه فصل قبل چهار و سه دهم واحد درصد کاهش یافته است.
درواقع نرخ تورم تولیدکننده که به عنوان شاخص پیش‌نگر برای تورم مصرف‌کننده مورد توجه است، طبق اعلام مرکز آمار در بهار امسال کاهشی بود.
براساس این گزارش در بهار امسال میانگین قیمت دریافتی تولیدکنندگان به ازای تولید در داخل کشور نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۲ و چهار دهم درصد افزایش داشته است. همین شاخص یعنی نرخ تورم تولیدکننده در فصل قبل ۴۶ و هشت دهم درصد بود.
در بهار امسال بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به گروه خدمات با ۶۱ و 9 دهم درصد و کمترین آن مربوط به گروه صنعت با ۲۵ و شش دهم درصد است.
در بهار امسال نرخ تورم تولیدکننده در چهار فصل منتهی به بهار ۱۴۰۲ برابر ۴۲ و 9 دهم درصد است که نسبت به فصل قبل یک و چهار دهم واحد درصد کاهش داشته است. نرخ تورم سالیانه زمستان ۱۴۰۱ هم برابر ۴۴ و سه دهم درصد بود.
در این فصل بیشترین تورم سالیانه تولیدکننده مربوط به گروه کشاورزی با ۶۰ درصد و کمترین مقدار این شاخص مربوط به گروه معدن با ۲۵ درصد است.
نرخ تورم فصلی تولیدکننده در بهار امسال ۱۲ و چهار دهم درصد است که نسبت به فصل قبل دو و پنج دهم واحد درصد رشد داشته است. در دوره مذکور بیشترین تورم فصلی با ۳۱ و هشت دهم درصد مربوط به گروه «تولید، انتقال و توزیع برق» و کمترین تورم فصلی با ٩ و سه دهم درصد مربوط به گروه «صنعت» است.
کاهش تورم تولیدکننده در بخش صنعت
مرکز آمار همچنین نرخ تورم تولیدکننده بخش صنعت را منتشر کرد. بر اساس این آمار، هر سه شاخص تورم فصلی، نقطه به نقطه و سالیانه در بهار سال جاری کاهشی بوده است.
در بهار امسال نرخ تورم فصلی تولیدکننده ۹ و سه دهم درصد است که در مقایسه با فصل قبل سه و پنج دهم واحد درصد کاهش داشته است.
همچنین نرخ تورم نقطه‌ به نقطه بخش صنعت در بهار ۱۴۰۲ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۵ و شش دهم درصد است و نسبت به فصل قبل سه و شش دهم واحد درصد کاهش یافته است.
بررسی آمارها حاکی از این است که نرخ تورم سالیانه بخش صنعت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل چهار و هفت دهم واحد درصد کاهش داشته است و در بهار امسال ۲۷ واحد درصد بود.
در بهار امسال ساخت فلزات پایه و ساخت کک و فرآورده‌های حاصل از پالایش نفت کمترین نرخ تورم تولیدکننده را دارا بود. در مقابل چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده و ساخت محصولات دارویی بیشترین تورم را ثبت کردند. در این دوره ساخت مواد شیمیایی با تورم منفی یک و نیم درصد مواجه بوده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi